Български и чуждестранни учители и специалисти споделиха знания и опит как се създава общност в приобщаваща класна стая

Български и чуждестранни учители и специалисти споделиха знания и опит как се създава общност в приобщаваща класна стая
Те отбелязаха заедно 1 ноември, като повишиха и споделиха знанията си по време на обучението  „Как да създадем общност в приобщаващата класна стая“ , което се проведе  в уютната атмосфера на Проджект лаб , гр. София. Водещи бяха проф. Дъглас Чийни и д-р Бриджит Уолкър от Вашингтонския университет, Сиатъл, САЩ. Те са и консултанти на Център за приобщаващо образование по създаването на българския Модел за изграждане на приобщаваща училищна среда по програма "Едно училище за всички", осъществявана с подкрепата на Фондация „Америка за България“.

Присъстващите учители и специалисти бяха от цялата страна, включително и от партньорски училища по програмата „Едно училище за всички“. Но темата за създаване на общности и за приобщаването на всички в класа вълнува толкова силно и колегите ни от Армения и Казахстан, които също бяха гости на обучението. 

Присъстващите видяха, както и приложиха на място, редица стратегии и практики, които ще използват в класните си стаи с идеята да подкрепят учениците си да се чувстват по-добре в училище и да учат по най-подходящия и интересния за тях начин. Един от ключовете към това е диференцираното преподаване, при което учителите използват индивидуални подходи към всяко дете без значение да в класа му има 10 или 30 ученика. И резултатите не закъсняват. Учителите коментираха, че изключително важна част от работата им е да създадат такава атмосфера в класната стая, която да позволява на децата да се чувстват сигурни, спокойни и ценени, активно да участват в часа и пълноценно да общуват с връстниците и учителите си.

На платформата за приобщаващо образование http://priobshti.se/ можете да потърсите полезни съвети по темата, както и очаквайте скоро да качим видео-съвети от гостуващите лектори.