Стефка Чинчева

 Стефка Чинчева Психолог
Коя съм аз?
Казвам се Стефка Чинчева и съм психолог, който работи с деца и възрастни. Повече информация за образованието и опита ми можете да откриете в приложената биография.

За кого?
Децата, с които работя са на възраст от 3 до 18 годишна възраст, възрастта на техните родители е без значение.

Кога?
Много и различни поводи карат родителите да потърсят помощ от психолог за детето си – промени в настроението му, нарушения на съня и храненето, кошмари и страхове, нощно напикаване, агресивни/автоагресивни прояви, трудности в адаптацията и др.
Обучителните трудности, които може да среща детето, са още един често срещан повод да се потърси помощ. Те могат да бъдат централен симптом на дадено разстройство, свързано с развитието на училищните умения и способността за учене (дислексия, диспраксия и др.), но също така могат да бъдат и израз на емоционални конфликти и подлежаща тревожност и да се превръщат в причина за редица поведенчески проблеми вкъщи и в училище.

Как?
Перспективата, в която се провеждат консултациите и последващата терапевтична работа (ако такава започне) е психодинамична. Тази перспектива се основава на разбирането, че несъзнавани мотиви, фантазии и представи са тези, които определят до голяма степен поведението на човек, неговите възможности и задръжки, в това число и тези на децата. Работейки в тази перспектива, психологът/ терапевтът използва разговорите (тогава, когато е налице реч), играта и рисунките, като средство, което му помага да разбере по-добре детските преживявания, които включват както възприятията за собственото аз, така и тези за околните и отношенията с тях. Този вид работа не представлява диагностика (не се поставят диагнози) и не борави с психологични тестове, а се интересува от връзките в психичното на детето, които обуславят определени негови прояви, които могат да изглеждат обезпокоителни или необичайни за родителите му.

Кога не бих могла да Ви бъда от полза?
Често към мен и колегите ми се обръщат притеснени родители, които поставят конкретни въпроси, свързани с трудностите, които детето им среща по определен училищен предмет, допълнителна училищна подготовка, неговите нарушени права в училище, отношението на учител, който ги притеснява, медиаторска подкрепа, която би улеснила комуникацията между родител и учител, избор на най-подходящо за детето училище, диагностика и др. В тези и други подобни случаи консултацията с психолог е възможност пред семействата, но по-често тя не би била от полза за разрешаването им, защото за това се изискват допълнителни и специфични усилия в реалността и координирани действия на различни специалисти – например, когато се касае за училищна подготовка или допълнителна помощ по предмет – педагог или специален педагог, ако притесненията са свързани с говора и езиковото развитие - логопед, диагностика и медикаментозно лечение – детски психиатър, невролог, педиатър и т.н.

За колко време и дали?
Много често родителите имат нереалистични очаквания към резултатите и времето, за което детето ще се почувства по-добре, в следствие на работата си с психолога.
Резултатите от работата се дължат на изграждането на доверителна връзка между детето и терапевта, която както всички човешки отношения, има нужда от време. Терапевтичната работа е с отворен край и би следвало да приключи след предварителен разговор с родителите и планиране, което да постави плавен край на работата с детето.

На каква цена?
Цената на една терапевтична консултация е 30 лв. Времетраенето е 30 минути. Преди започване на същинската терапия са необходими 6 предварителни консултации (оценка) – една първоначална с детето и родителите му, 4 индивидуални със самото дете и една последваща само с родителите, в която психологът споделя с тях своите впечатления за функционирането на детето и дава препоръките си за започване на терапевтична работа веднъж седмично, насочва към колега или друг специалист в случай на нужда (невролог, психиатър, логопед и т.н.) или преустановява работата си с детето и родителите му, ако прецени, че няма нужда от това тя да продължи.
Заплащат се и консултациите, които са предварително договорени и не са се състояли без психолога да е предупреден за това.

*** След като 6-те предварителни консултации за оценка са преминали, има възможност за това Вие и детето Ви да бъдете включени във фондонабиращата ни кампания „Жирафчето Живко и приятели помагат на деца със затруднения в ученето, прекарали първите години от живота си в институция“.
Условията за включване в кампанията може да видите ТУК.

Как да се свържете с мен (процедура за записване на час с психолог)?
Консултацията се осъществява само след предварителна заявка от родител на детето на телефон 0898 433 800 – Стефка Чинчева.

За допълнителна информация биха могли да са от полза материалите ми на страницата на priobshti.se .