Ива Бонева е носител на тазгодишната Международната награда на DISES за лидерство

13 февруари 2018 г.
Ива Бонева е носител на  тазгодишната Международната награда на DISES за лидерство
Ива Бонева, изпълнителен директор на Център за приобщаващо образование беше отличена с Международната награда на DISES за лидерство за 2018 г. Това се случи по време на годишната конференция  и изложение на Съвета за изключителни деца, която се проведе от 7 до 10 февруари 2018 г. в Тампа, Флорида.

Наградата е ежегодна и се присъжда на професионалисти с призната експертиза и лидерство на академично и международно ниво в сферата на приобщаващото образование.

DISES (Дивизия за международно специално образование и услуги) е част от семейството на американската асоциация на учители, работещи за развитието и подкрепата на изключителни деца Съвет за изключителни деца (Council for Exceptional children).  

DISES работи за насърчаване на международната комуникация, сътрудничество и напредък в образованието и услугите за деца със специални потребности и/или с изявени дарби и таланти. Организацията има ролята на катализатор за обмен на педагогически практики, насърчаване на международните изследвания, финансиране на  форуми за професионално развитие и създаване на мрежи, подпомагащи  международното сътрудничество.

През юни 2017 г., Център за приобщаващо образование заедно с DISES организираха в София Международната кръгла маса на тема „Приобщаване на всички деца в променящ се свят“.

Едно училище за всички

Едно училище за всички е нашата най-мащабна и всеобхватна кауза, нашето raison d’etre (raison d’etre, фр. – причина за съществуване). Крайната ни цел е широко въвеждане и прилагане на принципите на приобщаващото образование.

Приобщаващото образование е процес на промяна на училищната среда, основана на уважението и приемането на другия. Мъдро управление на училищните процеси, така че децата да бъдат подкрепяни да развиват способностите си и да превъзмогват трудностите, учителите да се чувстват насърчени и уверени, че могат да се справят с нарастващите предизвикателства, а родителите да поемат своята отговорност и роля в партньорство с училището.
 

ОЩЕ