Ученически истории за доброто от София, Пловдив, Бургас и село Бата, печелят наградата на Дни на приобщаването 2019

31 май 2019 г.
Ученици и учители от цялата страна се включиха с истории за добри дела и работещи практики в кампанията „Айде да сме по-добри“

Непознато момче купува със собствени пари вода за пострадала възрастна жена и остава с нея до пристигането на линейката; група момичета от 4-ти клас подават сигнал за тормозена майка с бебе, тя бива изведена в безопасност; цял клас шестокласници се превръща в единственото семейство за съученичка, загубила близките си. Това са само част от десетките истории, изпратени от ученици от цяла България в рамките на конкурса „Айде да сме по-добри“, организиран от Център за приобщаващо образование с подкрепата на влогърите от Айде БГ.

Като част от ежегодната си кампания Дни на приобщаването, Център за приобщаващо образование предизвика децата от цялата страна да откриват и споделят доброто в училище. Кампанията е вдъхновена от национално-представително проучване на Центъра в 100 училища в цялата страна, според което 44,7% от седмокласниците не вярват, че техните съученици са добри хора.

Количественото изследване на благосъстоянието на децата в училище, проведено от социологическа агенция GConsulting по задание на Центъра, сочи още че 43% от децата в 7 клас по не се чувстват значими в училище, а почти 30% се чувстват напълно изключени от средата.

„Беше ясно, че децата нямат доверие на съучениците си и това ги кара да се чувстват много зле в училище“, каза Ива Бонева, изпълнителен директор на Център за приобщаващо образование, и допълни: „Затова и решихме да ги предизвикаме да забелязват хубавите неща, които техните съученици правят, да откриват доброто – и те откликнаха с радост“  

Част от получените истории бяха включени в специално видео в канала на АЙДЕ БГ, а жури избра 5-те най-докосващи, за да получат голямата награда – фен среща с влогърите Ивайло и Християна. Това са историите на Ралица Чорбаджиева и Георги Иванов от София, Весела Атанасова от Пловдив, Мелис Бехмен от Бургас и целия 6 клас на ОУ „Христо Ботев“ от с. Бата, общ. Поморие.

Поощрителни награди ("Тази книга е тайна" на Айде БГ с автограф) ще получат още петима достойни участици в конкурса. 

Те са: Асан Рашидов, Първо ОУ „Христо Смирненски“, гр. Провадия, Никол Пенева, 120 ОУ, Белослава Петрова, НМУ "Любомир Пипков", Преслава Янкова, Първо ОУ „Христо Смирненски“, гр. Провадия, Цветелин Мечов, СУ "Отец Паисий:, с. Медковец. 

В рамките на кампанията се проведе конкурс за учители от цялата страна на тема „Видях доброто в теб“.  „Предизвикателството към тях беше да разкажат как се е променил класът им след като са насърчили децата да станат „детективи“ и да потърсят доброто дори в съучениците, с които никога не си говорят.“ Общо 34 учители изпратиха своите истории.  Петте най-добри истории ще получат награди от Центъра за приобщаващо образование и ще бъдат публикувани в портала за педагогически практики Priobshti.se.

Това са Михаела Николова, 120 ОУ, гр.София, Десислава Поповска, 90 СУ „Ген. Хосе де Сан Мартин“, гр. София, Севдалина Петкова, ОУ“Иван Сергеевич Тургенев“,гр.  Разград , Йоана Лазарова, Държавна финансово- стопанска гимназия „Интелект“,  гр. Плевен, Марта Радева, ОУ училище "Христо Смирненски", гр. Провадия.

Поощрителни награди получават: Катерина Головодова, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Гоце Делчев, Мария Хаджистойчева, ОУ " Свети Паисий Хилендарски", с. Сотиря, Катя Ганчева, ДГ „Слънце“, гр. Левски, Лилия Рачева, ОУ „Никола Вапцаров“, гр. Казанлък, Десислава Кръстева, СУ “Свети Константин-Кирил“, гр. Пловдив.
 

Едно училище за всички

Едно училище за всички е нашата най-мащабна и всеобхватна кауза, нашето raison d’etre (raison d’etre, фр. – причина за съществуване). Крайната ни цел е широко въвеждане и прилагане на принципите на приобщаващото образование.

Приобщаващото образование е процес на промяна на училищната среда, основана на уважението и приемането на другия. Мъдро управление на училищните процеси, така че децата да бъдат подкрепяни да развиват способностите си и да превъзмогват трудностите, учителите да се чувстват насърчени и уверени, че могат да се справят с нарастващите предизвикателства, а родителите да поемат своята отговорност и роля в партньорство с училището.
 

ОЩЕ